[O1] Notlauf występujący w dziwnym momencie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Skirol
    Classic
    • 2010
    • 13

    [O1] Notlauf występujący w dziwnym momencie

    Enriquez, Będzie widać na Maxi_Dot i radiu. Poszukaj na yotubie.
  • -shadow-
    Drive
    • 2009
    • 93

    #2
    [O1] Notlauf występujący w dziwnym momencie

    Czasami auto łapie notlaufa (sprawdzane już był N75, czyszczona turbina, sprawdzana przepływka itp). O ile notalaufa łapie przy przyspieszaniu i jest to "normalny objaw" to u mnie czasami potrafi go złapać przy hamowaniu :shock: tzn jadę dynamicznie i wszystko jest OK zaczynam hamować przed skrzyżowaniem, zatrzymuję się i jak ruszam to brakuje mocy. Ciekawe jest też to że rano jak go odpalam to czasami nie jest skory do współpracy i strasznie wolno się rozpędza by po chwili (bez wyłączenia silnika) wszystko wraca do normy.
    Czy to może być MAP sensor? Jeżeli tak to jak mam go sprawdzić?

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      -shadow-, możliwe ze łapiesz notllauf w momencie puszczenia gazu , miałem też coś w tym stylu. u mnie zapieczona była turbina przez to że miałem dziurkę w wężu . ale to było w O2.
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        sprubuj porobic logi z 3i 11 bloku moze to rozjasni troche sprawe ,a wywala ci jakies błedy. spadek mocy nie musi byc wywołany przez przeładowanie bo samo ograniczenie mocy to jest tryb awaryjny [serwisow].
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • rumianko
          Ambiente
          • 2009
          • 160

          #5
          -shadow-, masz coś nie tak z elektryka, jestem pewien ze będziesz miał błędy 4 urządzeń N75 N70 N118 i N109

          bezpieczniki i styczniki do sprawdzenia.
          chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
          Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
          one quoter mile - 13,3 tdikiem.
          promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

          Komentarz

          • -shadow-
            Drive
            • 2009
            • 93

            #6
            Jeżeli chodzi o błędy to były następujące:
            17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
            P1557 - 35-10 - - - Intermittent
            17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
            P1144 - 35-00 - -

            Błąd z przepływki to powstał pewnie w momencie jak instalowałem xenony i odłączyłem przepływkę a następnie włączyłem zapłon więc nie jest istotny

            A oto logi
            Log 003
            Log 011

            Ciekawe że N75 pozwala na tak wysokie ciśnienie by później go zbić poniżej żądanego... czyżby znowu zapieczone kierownice a może to jeszcze coś innego np. MAP sensor

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              według mnie to wyglonda na zatartą geometrie lub zle wyregulowana sztange .tutaj masz linka jak sprawdzic map sensor http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5249

              [ Dodano: Pią 12 Lis, 10 22:14 ]
              jeszce ta praca egr jest jakas dziwna tak jak by sie za pózno zamykał bo na pocatku logu masz 19,9 a dopiero po wyrzej 1600 obr schodzi do 4.8 a powino byc tak cały czas przy przyspieszaniu to moze byc powód poranej nie mocy
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • -shadow-
                Drive
                • 2009
                • 93

                #8
                Może faktycznie EGR się przycina (nie domyka) i przez to dzieją się takie cuda. Z drugiej strony EGR w BS zachowuje się prawidłowo tzn w ON jest ~150mg a w OFF ponad 400mg.

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  sprubuj zaslepic wezyk i zrobic logi jeszcze raz i zobacz czy wzrusł przepływ przez przepływke przy niskich obrotach to jest jedno a drugie ze masz dalej przeładowanie na wyrzych obrotach a kiedy ostatnio czysciłes geometrie i jaki masz styl jazdy emeryci czy ostry
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • rumianko
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 160

                    #10
                    panowie diagności - jeśli "przeładowanie" łapie po tym jak samochód się zatrzyma lub stanie na światłach to musi być wina 1 z czujników które podałem jak ktoś ma wiedzę jak działa sterownik ECU to wie czemu może być tryb awaryjny z niskich obr.
                    chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                    Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                    one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                    promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                    Komentarz

                    • -shadow-
                      Drive
                      • 2009
                      • 93

                      #11
                      Geometria była czyszczona jakieś 5 miesięcy temu. Mój styl jazdy nie ma nic wspólnego z PSJ po prostu lubię jak wciska w fotel i nie boję się kręcić do 4000 - 4500 obr oczywiście rozgrzany silnik. Jeśli chodzi o zaślepienie wężyka z EGR to zrobię to jutro.

                      N75 był już wymieniany pytanie co to jest N70 i N118 oraz jak sprawdzić N109

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        jeszcze raz przeglondałem twój log według mnie ale moge sie mylic ten tryb awaryjny jest spowodowany przez przeladowanie bo tu masz 0,5 bar ponad wymagana wartosc 4452 1122,0 1632,0 43,8 i jak juz obroty spadaj masz 0,3 ponad zadana wartosc
                        17,23 4305 1101,6 1438,2 42,2 . spróbuj recznie rozruszac geometrie i zobacz jaka bedzie reakcia
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • rumianko
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 160

                          #13
                          german81, chłopak napisał wyraźnie ze wie czemu łapie przeładowanie przy przyspieszaniu ale nie wie czemu auto wpada w tryb awaryjny przy hamowaniu.......

                          miałem ostatnio taki przypadek i tam był uszkodzony bezpiecznik nr 34.
                          chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                          Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                          one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                          promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            rumianko nie mówie ze nie masz raci tylko opieram sie na swoich doswiadczeniach z porzednim autem i tam była podobna sytułacia jak u kolegi czasami potrawifił przejsc w tryb awaryjny w czasie zmiany biegu lub jak przycisnełes i dojerzdzałes do swiateł i prubujesz ruszyc a tu auto jedzie jak sdi i po czysczeniu gometi obiawy ustały .wiec według mnie to najpierw warto zrobic porzadek tymi przeładowaniami bo puki co to jest jedyna nie sprawnos jaka wykazuje ecu i jesli to nie pomoze to szukac dalej przyczyny nie sprawnosci .to jest moja opinia ale moze byc zła jesli tak to popraw mnie
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • -shadow-
                              Drive
                              • 2009
                              • 93

                              #15
                              A oto logi z odłączonym EGR (zaślepiony wężyk podciśnienia przez zaworem)
                              Log 003
                              Log 011

                              Tak się zastanawiam czy oby nie jest tak jak mówi kolega rumianko. Właśnie sobie przypomniałem, że zeszłej zimy miałem jedną akcję tzn jechałem sobie spokojnie i nagle silnik zgasł i nie chciał zapalić. Zdenerwowany zostawiłem auto na pobliskim parkingu. Jakież było moje zdziwienie gdy po pracy zapalił jakby niby nic. Będę musiał przyjrzeć się przekaźnikowi 109. Kolego rumianko co to jest N70 i N118?

                              Komentarz

                              • rumianko
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 160

                                #16
                                -shadow-, napisz mi który rok masz asv i czy masz vaga?

                                trochę sie zagalopowałem z tymi nXX powinien być błąd któregoś z tych elem. wykonawczych:
                                N18 N75 N108 świece i N239 g70 sterowanie z ecu idzie po jednym kabelku.

                                zawsze w komentarzu błędu jest przerwa lub zwarcie z masa,

                                sterownik w twoim przypadku nie wykrył przeładowania z loga bo nie trwał dłużnej niż 6s.

                                sprawdź najpierw styczniki i bezpieczniki, jeśli problem był z uruchomieniem samochodu to nowy 109 stycznik kup. bezpieczniki miernikiem sprawdzaj.
                                chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                                Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                                one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                                promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                                Komentarz

                                • -shadow-
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 93

                                  #17
                                  Ten ASV jest z 2000r. Oczywiście posiadam VAGa. Niestety nigdy nie miałem błędu ze zwarciem lub przerwą przy podanych nXX (poza klapą gaszącą ale to kabel był przetarty i chyba raz czy dwa z czujnika temperatury cieczy chłodzącej)

                                  Komentarz

                                  • german81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1414
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    i jak namierzyłes jeszcze jakies nie prawidłowosci?
                                    diagnostyka vag 602-614-253

                                    Komentarz

                                    • -shadow-
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 93

                                      #19
                                      Przy odłączonym EGR wydaje mi się że auto się lepiej zbiera chodź dzisiaj znowu było to samo tzn podczas zatrzymania złapał nota mimo że chwilę wcześniej wszystko było OK. Sprawdzę jeszcze jak wyglądają przekaźniki 109 i 103. Być może na 109 robią się zimne luty i napięcie zasilające na jego wyjściu nie jest takie jak powinno być... Zobaczymy dziś niestety padał deszcz i jakoś nie miałem ochoty grzebać przy aucie .

                                      Komentarz

                                      • german81
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1414
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                        #20
                                        ostatnio jak podłaczałes vaga to wykasowałes błedy z przeładowania i z odłonczonej przepływki

                                        [ Dodano: Wto 16 Lis, 10 23:06 ]
                                        jeszcze sie tak zastanawiam ten tryb awaryjny jestes w stanie wywołac kiedy chcesz czy to jest losowo .bo moze rozwiazaniem jest podłonczenie vaga kiedy silnik jest w trybie awaryjnym moze wtedy pokarze cos czego nie pokazuje normalnie
                                        diagnostyka vag 602-614-253

                                        Komentarz

                                        • -shadow-
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 93

                                          #21
                                          Tak wszystkie błędy pokasowałem. Powraca tylko błąd przeładowania. Natomiast tryb awaryjny podczas zatrzymywania łapie w sposób losowy. Przypomniałem sobie jeszcze o jednej rzeczy która może mieć znaczenie. A mianowicie chodzi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Na rozgrzanym silniku oba czujniki pokazują bardzo zbliżoną temperaturę -+ 3 stopnie, natomiast na zimnym silniku jest różnica ok 20 stopni tzn czujnik silnika pokazuje mniej więcej temperaturę otoczenia a czujnik przy zegarach pokazuje więcej. Spróbuję podłączyć VAGa jak złapię nota. Dzięki kolego german81 za sugestię.

                                          [ Dodano: Czw 18 Lis, 10 21:16 ]
                                          Panowie jeszcze jedno pytanie. Jaka powinna być minimalna / maksymalna temperatura powietrza doładowanego?

                                          Komentarz

                                          • german81
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1414
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                            #22
                                            z tego co sie orientuje to min temp .to jest chyba -40 a maksymalna to nie wiem ale na pewno w czasie jazdy nie powinienes miec wyszej t 100 stopni . po nocy temperatura w dolocie powina byc zblirzona do temp zewnetrznej powietrza

                                            [ Dodano: Sob 20 Lis, 10 00:30 ]
                                            znalazłem cos co moze pomóc http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=39944
                                            diagnostyka vag 602-614-253

                                            Komentarz

                                            • -shadow-
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 93

                                              #23
                                              Zatem oto co zauważyłem w moim aucie. Temperatura cieczy chłodzącej pokazywanej w sterowniku silnika bardzo zbliżona do otoczenia (i pozostałych dwóch w grupie 7) po nocnym postoju, natomiast temperatura pokazywana przez licznik +30 mimo że na zewnątrz ok 0 i sterownik silnika tyle właśnie pokazuje. Natomiast po pewnym czasie temperatury zaczynają się wyrównywać i ta różnica wynosi ok 3 stopni. Kolejna rzecz to po nocnym postoju jak wejdę w grupę 11 i BS to ciśnienie doładowania jest na bardzo niskim poziomie ok 979 natomiast w miarę nagrzewania się silnika ciśnienie wzrasta aż do ok 1050, więc pewnie to jest powód porannego mulenia tylko pytanie dlaczego tak się dzieje. Mam nadzieję że ktoś z kolegów będzie miał jakiś pomysł co dalej mam z tym fantem zrobić.

                                              Komentarz

                                              • german81
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1414
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                #24
                                                a sprawdziłes g71 wysłałem ci linka jak to zrobic .moze czujnik jest walniety i na zimnym przekłamuje odczyt . a ta tem +30 na wskazniku temp silnika czy na wyswietlaczu od temp zew.
                                                diagnostyka vag 602-614-253

                                                Komentarz

                                                • -shadow-
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 93

                                                  #25
                                                  Jeżeli chodzi o temperatury to sytuacja po nocy wygląda następująco (temperatura zewnętrzna ok 10 stopni). Natomiast jeżeli chodzi o sprawdzenie G71 to w podanym linku jest tylko info jak sprawdzić G70 i G72. Natomiast logi z grup wyglądają następująco
                                                  Log (004)
                                                  Log (011)
                                                  z czym log 11 jest robiony jak silnik jest zimny a jego druga część jak ma ok 70 stopni przy czym auto chwilę postało na biegu jałowym. Może faktycznie G71 kłamie jak jest zimny. Pytanie jeszcze dlaczego w logu 4 wartość wymagana i rzeczywista się różnią. Z tego co się zorientowałem to poprzez adaptację mogę te wartości "wyrównać".
                                                  Załączone pliki

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...